Tri brilantné komunikačné nápady

Ako urobiť z nevýhody výhodu, využiť sponzoring pre zákazníka, či dostať do úst fajnovej cieľovky jedlá, ktoré by si sama nikdy nekúpila.

Poroty európskeho festivalu reklamy Eurobest ocenili mnoho vynikajúcich komunikačných ideí. Nasledujúce tri ma zaujali neštandardným pohľadom na riešenie problémov. Francúzi dokázali urobiť zo škaredého ovocia a zeleniny to najžiadanejšie, taliani "na úkor svojho brandu" odpromovali svojich klientov a švédi dostali do úst fajnovej cieľovky jedlá, ktoré by si sama nikdy nekúpila. 


Aj škaredý pomaranč je chutný pomaranč

Francúzky obchodný reťazec Intercmarché sa rozhodol skoncovať s plytvaním zeleninou a ovocím, ktoré iba pre to, že mali neštandardný tvar, končili v smetiach. S agentúrou MARCEL Paris vytvoril kampaň, ktorej hlavnými hrdinami boli škaredá mrkva, či čudesný zemiak. Priamo v obchodoch pripravili aj ochutnávku pomarančovej šťavy z divného pomaranča, ktorý, samozrejme, chutí rovnako dobre ako ten s dokonalým tvarom. Kampaň zožala veľký úspech, "vadné" ovocie sa vypredalo, k čomu iste prispela aj jeho lepšia cena ,)
Pozrite si case video kliknutím na tento obrázok:


Brand odpromoval svojich zákazníkov

V Taliansku sa vraj denne zatvorí veľa malých firmičiek. Skrachujú. Keďže tvoria cieľovku áut Dacia, Publicis Milan prišiel s nápadom, ako im pomôcť. Využili na to priestor na sponzoringovú prezentáciu Dacie, ktorý poskytli malým lokálnym rodinným firmám. Ich logá sa objavili na futbalových štadiónoch namiesto loga Dacia. Tie sa tak výrazne zviditeľnili a odprezentovali aj v mnohých médiách, ktoré o tejto aktivite informovali. A tešili sa z toho dosť.
Video tu:

Verili by ste, že veci z Lidla môžu chutiť tak dobre?

Nie je toto trošku zavádzanie spotrebiteľov? Táto otázka mi napadla, keď som si pozrel prezentáciu kampane pre Lidl od švédskej agentúry Ingo. Riešili problém, ktorý možno vnímame aj u nás, že Lidl je považovaný za značku predávajúcu lacné a nekvalitné veci. Na riešenie šli dosť okľukou: otvorili novú reštauráciu s názvom Dill. Tá sa stala veľmi žiadanou a vyhľadávanou. Po čase odhalili, že za názvom Dill sa skrýva prešmyčka: Lidl - a dokázali tak, že potraviny, či vína z Lidlu sú chutné a kvalitné. Uvažujem, čo by som si ako zákazník reštaurácie Dill pomyslel: že vav, naozaj sú tie potraviny super a idem si ich hneď kúpiť do Lidla, alebo že fuj, oklamali ste ma tým, že ste sa tvárili, že je to super reštika a pritom sú to polotovary a prebrendované vína. Čo myslíte, zafungovalo by to u nás? Ako by ste reagovali?
Video tu:

Pozrite si aj článok o tom, prečo sa švédska agentúra Forsman & Bodenfors stala najúspešnejšou agentúrou a Volvo najlepším klientom na Eurobeste.
 

Pridať komentár

Feedback