Nuda v Košiciach

V Košiciach sa väčšina kandidátov pýši veľkou fotkou svojej hlavy, bezohľadu na to, aká je a čo je v nej.

Nedalo mi nenafotiť si pár predvolebných billboardov v Košiciach. Študoval som tam, žil chvíľu, s nostalgiou spomínam na svojskú kultúru, reč, vizualitu. Samozrejme, väčšina kandidátov sa pýši veľkou fotkou svojej hlavy, bezohľadu na to, aká je. Dajte, prosím, nabudúce na bilbord radšej niečo, čo máte v nej.

Najväčšie selfpromo si ide Trnka. Nielen, že je najkrajší v hre, ale svoje meno má na bilborde trikrát. Rastislav Trnka, www.RastislavTrnka.sk, podpísaný: Trnka. Čo to je? Čo vie, čo chce povedať, kto to je? O akú funkciu sa uchádza? Z bilbordu sa nič nedozviete. Schválne, šli by ste sa pozrieť na jeho webku?

Bašistová celkom prirodzene vyzerá, okej, možno je aj trochu krajšia ako Trnka. Výraz jej podporovateľa je však taký nijaký, taký úsmev po úsmeve, akože keď fotograf hovorí, že "Ešte vydržte, ešte sa usmievajte, vydržte, už len chvíľku", no a človek nevydrží… Asi sa necítil úplne komfortne, viď stiahnuté pery, strnulé držanie tela. A podávanie si rúk, pri ktorom nepozeráte na seba ale na fotografa zaklincovali texty na bilborde, ktoré akokeby písal Yoda: "Alena Bašistová práca Košičanom primátorka pre Košice." Ale okej, Bašistová aspoň povedala, že čo chce: prácu Košičanom. V iných médiách hovorí, že silné Košice, či poriadok v meste (tie heslá ale tiež zaváňajú gazdovou rétorikou).

Rudolf Bauer tiež neustrážil tie texty. To je priama reč? Alebo preňho urobil ten bilbord niekto z jeho podporovateľov, ktorý mu dopraje? "Rudolf Bauer - Košice pre Teba". Bauer sa objavil aj na ďalšom bilborde súpera menom Jano Dečo s heslom "minulosť", spolu s Rašim ("súčasnosť"). Je to vôbec legálne? Používať iných kandidátov na svoje promo? Bez ich súhlasu, myslím, že nie. Dečo zabil aj svoj claim: "Zakladateľ charity v Košiciach". WTF? Jak zakladateľ charity? Asi založil nejakú charitatívnu organizáciu nie? Ako mohol založiť celú charitu? Na svojej stránke používa aj ďalší super termín, že "riešiteľ" (riešiteľ viac ako 30-tich projektov v sociálnej oblasti). Dačo nenormálne.

Žoviálny ako Jano je aj Rišo. Teda nie úplne, svoje logo s raketami zaparkovanými pred dómom podpisuje ako Richard Raši, na webke a facebooku ho nájdete pod menom Rišo Raši. Čo je zbytočne mätúce. Ozaj, pamätáte si tú neférovú antikampaň, v ktorej Braňo Mojsej naspieval pesničku Rišóó Rááší? Čo je pozitívne, že Rišo neotravuje svojou tvárou, použil ju proti nemu iba Jano Dečo.

Podobne (bez tváre) ku kampani pristúpil Otto Brixi. Vizuálne jednoznačne najlepšia kampaň, je vidieť, že je to profi práca. Autori si mohli odpustiť zbytočné "smietky" (slovo "nielen" v zátvorke, či malé zbytočné KE…). Pokus o slovnú hračku považujem v kontexte ostatných bilbordov za vydarený, odborníci hádam prepáčia. Krúžkovať sa budú mená a nie portréty, čiže je fajn, že sa s tým menom nejako pohrali, čo môže pomôcť zapamätateľnosti. Aj keď v Brixiho prípade ide o dosť výrazne iné meno ako má ktokoľvek.

No a malina na záver. Čo to v tých Košiciach Máte? Haha. Podobný princíp ako Otto, ale otto horší. Slovná hračka zahuhlaná v strede zbytočne dlhého textu, ktorý zalamoval niekto, kto má v životopise pri skills napísané - word paint, skicár - pokročilý. Máte nám ešte k tomu všetkému ukázal aj svoju pravú tvár. Nezodpovedanou otázkou ostáva, že prečo.

"Zúrivú" predvolebnú kampaň v Košiciach je možné zhrnúť do jedného výrazu Bašistovej nového média: nuda. V takýchto prípadoch si hovorím, že moje workshopy majú zmysel.

Komentáre

Obrázok používateľa Michal Kravčík

Aby nebola nuda:-): "Ak vráti Richard Raši do mestského rozpočtu neoprávnené prijaté peniaze, ktoré si nezaslúžili, tak ja ako možno budúci, ak ma občania zvolia, vzdám celého poslaneckého platu na celé 4 roky. Pripomínam, že primátorovi bola neoprávnene za predchádzajúce 4 roky vyplatená odmena viac ako 100 tisíc eur. Viac na: http://kravcik.blog.sme.sk/c/367721/kosicky-primator-richard-rasi-sa-neo...

Feedback