Mám rád reklamu a nehanbím sa za to

Včera som si opäť vypočul, aká je reklama hnusná fuj a robiť ju je to posledné štádium tesne pred skokom z ôsmeho poschodia. Hovoril mi to môj kamarát, človek, ktorého si naozaj (a stále) vážim, a jedným dychom ma poprosil, aby som mu pomohol urobiť kampaň na jeho nešikovný produkt, ktorému sa nejak nedarí robiť dobrú reklamu…

Nevadí. Smejem sa už na ľuďoch, ktorí hovoria ako ich reklama neovplyvňuje a potom idú veľkohubo rušiť svoje účty v Tatrabanke, lebo sa v jej reklame objavil Rytmus. A to sú ľudia, ktorí tvrdia, že ich presvedčí produkt, nie reklama. Haha. 

V reklame som sa naučil veľa. Pozerať sa na veci z rôznych uhlov pohľadu, predpokladať reakcie, myslieť o pár krokov dopredu a uvažovať koncepčne. Vidieť komunikáciu, ale aj produkt samotný, zo všetkých stán, jeho výzvy, hrozby, ale aj príležitosti. Vyskladať produkty, služby a ich komunikáciu kompaktne, kompatibilne s ohľadom na cieĺovku, jej potreby, možnosti a vnímanie sveta. A to ľuďom z reklamy veľmi pomáha pri nových projektoch. Krásny a funkčný dôkaz tohto pohľadu je podľa mňa kaviareň Shtoor. Top dizajnér Martin Bajaník, ktorý pracuje v reklame viac ako 10 rokov vytvoril produkt, brand, komunikáciu a dizajn v takej perfektnej súhre, že až. Všetci boli nadšení a nikto nehovoril, aká je to fuj reklama, maximálne to, že ich vôbec neovplyvnila,).

Podobne sme uvažovali pri tvorbe donášky talianskych dobrôt Italy with Love. Je to asertívny a ašpiratívny produkt, ktorý vznikol ako marketingový experiment - je to viac blog ako eshop, produkty vyberáme my, nie zákazníci, atď. Nemyslím si, že by sme to dokázali takto úspešne robiť nebyť ostrieľania sa v reklame, štúdiu a zážitkom s rôznymi cieľovkami, špekulovaním s Brossmannom, či Kiskovcami, skúsenosťami so značkami ako PlayStation, Accenture, PSS alebo Tento.

Ľudia, ktorí na reklamu nadávajú, majú často insitný pohľad na vec. Neznášajú reklamy na pracie prášky, a preto je celá reklama grc. To je ako keby som povedal, že nemám rád filmy, lebo som videl Fontánu pre Zuzanu 3, alebo že nenávidím hudbu, lebo to, čo púšťajú v rádiách je otrasné. Bože, aké plytké hodnotenie. A, žial, presvedčil som sa o tom v jednej diskusnej relácii, takýmito názormi sa netaja ani inteligentí, vzdelaní a rozhľadení ľudia. Teda, rozhľadene sa tváriaci ľudia. Škoda.

Anyway, už len na základe nadpisu tohto článku očakávam uštipačné a ironické útoky. Ja som sa naučil zložiť klapky z očí a porozhliadnuť sa nielen vôkol, ale pozrieť sa aj nad seba, dole a aj za seba. Lebo útok často príde od chrbta.Takto môžem smelo čeliť hane a pozerať sa do očí aj ľuďom, ktorých najvačšia "sila" sa prejaví v anonymnej diskusii. A teraz pote do mňa, bitcheez,)

Komentáre

Feedback