Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.
Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“
Ondrej Matej
Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo
Komentáre
To to sa stalo uz minuly rok . Ked boli demonstracie proti prestupnej stanici do vychodnej EU , v nemecku .
Len tak mimochodom .
Zjavne ale si dokaze navzajom napisat cokolvek, to som zvedavy do akeho sialeneho stavu sa dostanete , ked aj tu mi zakazu pisat ...
Kto ma lepsie vztahy s bruselom ako SDKU . Kolko demarsov na fica tam poslali a zjavne rada europy skace podla sdku , ked berieme jej vyhlasenia ohladne pokuty 100 milionovej pokuty slovensku . Nielen ze zrusili , sdku tak ospevovany tunel, o ktorom bolo uz vtedy jasne ze ho nikdy nikto nepostavy, ale este aj nam beru dalsie peniaze .
niet sa čo čudovať
devastácia železníc nastala v prvej vláde krpatého čierneho mikimauza, hlavne tým cukrárskym majstrom Prokoikotovičom, ktorý zrušil 26 regionálnych aj tranzitných tratí a Žmyk-Lož odvtedy sústavne priškrcuje tok verejných peaňazí na podporu železničnej dopravy. Po 20. hodine sa vlakom už takmer nikam nedostanete ani na hlavných tratiach.
Má to súvislosť aj s týmto projektom: http://www.dswu.de/html/invest_in_sk.html ,kde mala byť konečná stanica Paríž - Bratislava. Slovenské vlády o realizáciu tohto projektu nemajú záujem, napriek tomu, že by bol financovaný mimo rozpočtu SR. Slovensko by len dlhodobo prenajalo pozemky. Podrobnejšie: http://podolay.blog.sme.sk/.../Bratislavske-letisko-a...