Stokrát opakovaná lož sa stáva pravdou, alebo Fico kúzelníkom.

Zdá sa, že marketingové ťaženie ide pánovi premiérovi Ficovi najlepšie. Keď uvidel ako Fedor Flašík vyrába z vody coca -colu, tak sa mu to zapáčilo,...

Zdá sa, že marketingové ťaženie ide pánovi premiérovi Ficovi najlepšie. Keď uvidel ako Fedor Flašík vyrába z vody coca -colu, tak sa mu to zapáčilo, že sa rozhodol že to skúsi aj on.
Keďže coca-cola je už Fedorova doména, skúsil niečo originálnejšie. A darí sa. Vyrába z pravdy čosi hrozne smrdiace, však viete čo, a z toho hrozne smrdiaceho zas pravdu.

Tak som zas videl v televízii to jeho kúzlo, v ktorej vyrobil to smrdiace... .
V kúzelníckom zápale vyrobil hospodársky zázrak. Tak si len predstavte, za rok a pol jeho
národnosocialistckého vládnutia urobil pre občanov viac ako bývalá vláda za osem rokov.
Ale treba to vedieť aj trochu chápať, a to je princíp ilúzie.
Ja som to chápal tak, že za jeden a pol roka vyrobil toľko ilúzií a pretvorenie svojich lží na pravdu, že to by bývalá vláda nikdy nedokázala. A s tým len súhlasím.

Ale sú diváci ktorí uverili, že všetky racionálne ekonomické opatrenia minulej vlády boli ilúziou, a ilúzia pána premiéra racionalitou,.. ktorá zo dňa na deň, z hodiny na hodinu priniesla vysoký hospodársky rast, zníženie nezamestnanosti, potlačenie inflácie a pod.
Nuž kde sa hrabú dzurindovci, pán premiér robí tieto veci na počkanie...

Všetci tlieskajú .. teda všetci čo vidia ilúziu. A pán premiér ak by ste sa ho spýtali, teda že čo konkrétne dobrého pre toho občana urobil a ako, bude odpovedať len ďalšími kúzelníckymi trikmi. To viete, profesionálny kúzelník svoje triky nikdy neprezradí. Čím by sa potom preboha živil.

Nuž nech mi pán premiér odpustí, keď o jeho trikoch čo to prezradím. Vo svojej podstate sa nemusí obávať o svoju profesiu.. naivných divákov ktorí budú za jeho divadielka draho platiť má dosť.

Ilúzia č. 1.
Napríklad bratislavské letisko versus zdravotné poisťovne a ich zisk. Že ako to spolu súvisí?
No keď ten pán premiér zobral zdrav. poisťovniam zisk, tak na upozornenie že prehráme medzinárodnú arbitráž a budeme uhrádzať škody len lakonicky odpovedal:
" Keď sme zastavili privatizáciu letiska, tiež sa nám vyhrážali súdmi a nič sa nestalo. Tak ani teraz sa nič nebude diať"

Ej to bola ilúzia. Majstrovké kúzlo a koľkých pán premiér prekabátil. Ba asi aj novinárov, keď títo mu akosi zabudli pripomenúť že podmienkou kúpy Bratislavského letiska je súhlas protimonopolného úradu, ktoré záujemca nepredložil v termíne, a preto bolo možné letisko neprivatizovať a zostať tak bez sankcií.
Avšak prípad zdravotných poisťovní je podstatne odlišný.

Čo keby tak niekto pána premiéra požiadal o slovo, že vráti premiérsky plat za celé funkčné obdobie, ak Slovensko arbitráže prehrá? Ale veď by som ho o to mohol aj ja požiadať však:

" Pán premiér, vrátite celý váš premiérsky plat za ušlé funkčné obdobie ako úhradu škody za vaše nezopovedné a ľudu škodiace rozhodnutie o zákaze ponechávať si zisk v zdravotných poisťovniach, ak súdy o rozhodnú o odškodnení pre ne? "

Ilúzia č. 2
A teraz máme to principiálne zásadové kúzlo. To je zábava. To sa fakt podarilo.
Na začiatku nám pán premiér vytvoril ilúziu, že do troch minút odvolá každého, kto poruší elementárne pravidlá výkonu svojej funkcie, len zabudol povedať, že jeho sa to netýka. Však vieme, čo je dovolené Bohovi, nie je dovolené volovi.
Tak trocha mal smolu, pani Tomanová to s tou kauzou Privilégium pohnojila. Ale pán premiér je kúzelník, vytvoril ilúziu že to ktosi iný a pani Tomanová je nevinná... a potom prišla kauza Jureňa, v princípe taká istá ako kauza Tomanová a kauza Paška.

"Ale snáď by HZDS nechcelo trestať SMER za ich principiálnosť".. často propaguje svoje reklamné heslo náš pán premiér a toľkokrát, že tomu už aj mnohí veria:
Jednoducho "stokrát opakovaná lož sa stáva pravdou"
A ten efekt ako vybabral s HZDS a ešte na tom získal, bol jednoducho úžasný.

Ilúzia č. 3
Náš pán premiér tvrdí, že chce sociálny štát, a jeho strana je sociálno demokratická. Tak toto je asi jeho najväčšie iluzionistické číslo. Hlása pritom nejakú sociálnu rovnosť.. asi tú rovnosť v chudobe má namysli, keďže ani jeden z nekompetentných chaotických a zúfalo primitívnych zákonov nijako nezlepšujú kvalitu života občanov, ba naopak v budúcnosti ju budú znižovať.
No a čo také vianočné príspevky dôchodcom? To nikto pred ním nedokázal však.Prišlo mi na um, prečo ten občan Robert nemá deti rád.. asi nie sú jeho voliči. Tak im bez rozpakov zobral to, čo dal dôchodcom. Výborný trik.

"BMG Invest- zisk z rozumu."
Presne takéto jednoduché a ľud zaujímajúce heslá sú heslami, ktoré premiér Fico vypúšťa.
Vypúšťa ich cielene a cielene sa aj vyhýba ich bližšie objasňovať, čo mu žiaľ tak trochu toleruje aj novinárska obec.

" Pán premiér, môžete vyliezť, žiadneho oponenta sme nezavolali"
Tak tento text s karikatúrou Zlatice Puškárovej vo vtipe "SHOOTYHO" dokonale vystihuje podstatu úspechov "iluzionistických trikov" p. premiéra, ale aj postoj k objektivite podaných informácií zo strany publicistov.
Dosť dobre nechápem zaobchádzanie s premiérom ako v rukavičkách. Prečo nemá oponentov? Prečo v priamom prenose aj novinári ak vedia niečo viac, nedementujú klamstvá a polopravdy p. premiéra či ďalších politikov?
Prečo politik ktorý má evidentný strach stretnúť sa v priamom prenose z oponentmi vôbec dostáva priestor?

Len pred pár hodinami vidím p. premiéra ako na TA3 poukazuje na fakt, že v r. 2004 z pozemkového fondu pán "S" dostal 5 ha pôdy v blízkosti Bojnického zámku, ktoré následne predal pánovi Badžgoňovi blízkemu SDKU.
Táto informácia sama osebe neznamená nič. Avšak v súvislosti s kauzou SPF, ktorá je hlavne Ficovým maslom má urobiť z tejto informácie tú istú kauzu ako je aj tá jeho.
Nič sme sa nedozvedeli o tom či pozemky kúpil za viac ako100 krát nižšiu cenu ako trhová, čo bolo podstatou kauzy.

Dotknutý kupec už veci dementoval s tým, že pozemok nekúpil od reštituenta, ale od inej firmy za trhovú cenu.
Teraz však Ficove polopravdivé tvrdenia budeme v televízii vidieť v jednoduchom hesle na desiatky krát, avšak bez súvislosti, ktoré ho usvedčujú zo zlých úmyslov a skrývania vlastnej zopovednosti za činnosť SPF.

Nemožno sa teda potom čudovať, že si Fico kopne rovnako do Mečiara ako aj do novinárov s tým, že píšu klamstvá... čo je len jedno z ďalších jednoduchýh hesiel.
Efektne a s noblesou tak znižuje dôveryhodnosť médií, a zvyšuje dôveryhodnosť svojich iluzionistických čísiel, teda celkom obyčajných klamstiev.
A nezabudnite:

Stokrát opakovaná lož sa stáva pravdou!

Pridať komentár

Feedback